Besøgstæller

mandag, marts 19, 2007

Atter garn fra lageret

Så er endnu en opgave løst:
281 g garn er brugt og marts måneds opgave i Webstriks Knitalong er strikket.

En drengesweater str. 4/5 år strikket efter Vivians opskrift i dobbelt Opalgarn.

Først ville jeg strikke den med den råhvide som den ene farve, men det opgav jeg meget hurtigt. Den blå farver i Opalgarnet er så klar og flot, at jeg synes det ville være synd at dæmpe den med den hvide. Så i stedet brugte jeg dobbelt af det stribede. Det var lidt svært, at få striberne til at følges helt ad, men så rettede jeg bare garnet til, når jeg kom til et skarpt farveskift. Den er blevet lidt tæt i strikningen, så jeg overvejer, at bruge p 5 til den næste, som jeg starter på i aften.

Endnu en ting er færdig, men den venter jeg lidt med at vise. Det er nemlig en gave.

2 kommentarer:

Fríða sagde ...

helt enig, den blå farve er bare så skön. fin sweater.
og det törklæde, det er bare et kunstværk, sååå fiiint! din söster må blive rört og glad.
kh.fra Island
Frida

Anonym sagde ...

Genseren ble utrolig flott. Jeg har mye Opalgarn liggende, så dette var en god ide!