Besøgstæller

søndag, september 23, 2012

Der strikkes

Der har været lidt stille på bloggen på det sidste, men det er fordi jeg har strikket og strikket på en fødselsdagsgave, som har været en hemmelighed indtil nu.

rikke

Min niece Rikke bliver 40 år på onsdag og vi var til fødselsdag i går.  Hun har altid været glad for fasterstrik og det var sjovt at se hendes smil, da hun opdagede, at der var en blød pakke fra migSmiley  Det er svært at se farverne, men den er sort og den petroliumsfarvede er valgt efter et tørklæde hun har.  Jeg er spændt på at høre om den passer – den er nemlig blevet smallere end beregnet og er lidt stram foroven, så nu får vi se, om der skal laves noget om.

Fakta: Bambus Plus 750 gr. strikket på p.4

Opskrift: Drops 143-14 med lidt ændringer

Jeg har vist skrevet det før, men Rikke og hendes bror Jeppe har, fra de var små, været vant til strik fra mig og også min mor, da hun levede. Min svigerinde strikker ikke og min søster havde nok at gøre  med at strikke til hendes 4 piger. Det er også Rikkes og Jeppes unger, jeg strikker en del til. Mest til pigerne, men jeg har fået en bestilling. I sommer var jeg ude hos Jeppe og havde en kjole (den brun-hvid-stribede) med til Tilde. Jeg snakkede med August om, at det nu var hans tur til at få noget strik fra Grandfasteren – hvad det skulle være ?

“Noget, som ikke kradser” – han er lige så sart, som Jeppe og jeg. “En sweater med pingviner Smiley med åben mund“, sagde han med stjerne i øjnene. August er lige så vild med pingviner, som Jakob med pandaer. Jeg gik selvfølgelig hjem og ledte efter pingvin-mønstre og fandt også nogle, men for et par uger siden faldt jeg over OPSKRIFTEN. Selvfølgelig skal det være den Smiley med åben mund, så nu skal der strikkes julegaver

Ingen kommentarer: