Besøgstæller

tirsdag, oktober 22, 2013

En ganske særlig dag

Så kom dagen, hvor jeg skulle i audiens og det var skam dronningen selv jeg kom til at hilse på.

Det var en meget speciel oplevelse.  Jeg havde troet, at det var på Amalienborg det skulle foregå, men selvfølgelig var det i repræsentationslokalerne på Christiansborg.

Man skal møde ind senest kl. 9.45 og så skal man bare væbne sig med tålmodighed.  Man bliver skrevet ind i en protokol og sætter sig så og venter. Der var en 60-70 stykker, så jeg frygtede, at det ville tage lang tid, før det blev min tur.  Man kommer nemlig ind efter rang, så først var det alle pingvinerne (dem i kjole og hvidt) og andre, som havde modtaget finere ordener, men klokken blev såmænd kun 12.15 før det blev min tur.  Jeg havde taget et lille strikketøj med, så tiden ikke skulle føles for lang.  Jeg bemærkede, at nogle havde en sølvmedalje, som var mindre en min.  Det viste sig nemlig, at de, som er i det private erhversliv, får en mindre medalje.  Ja-ja – det er skam finere (i den forbindelse) at være offentligt ansat :-D

Man bliver så ført ind i et forgemak, hvor man bliver instrueret i hvordan det skal foregå.  Jeg blev dybt imponeret.  Hvad jeg nemlig ikke havde tænkt over, var at der ved siden af ham, som skrev en ind i protokollen, stod en anden og noterede noget.  Når det var ens tur, gik han direkte hen til en – han havde altså styr på, hvem der var hvem af de mange indskrevne.

Der var en dejlig afslappet stemning og som jeg fik fortalt, gjorde man intet forkert og jeg skulle bare nhyde det – det var jo nok den eneste gang, jeg fik denne oplevelse.

Hvad talte vi så om dronningen og jeg.  Håndarbejde selvfølgelig :-D   Det var sjovt at høre, at Magrethe hadede håndarbejde, da hun gik i skole.  Broderi var besværligt – nålen var svær at tråde, der gik knuder på tråden m.m.m. og når man tænker på, hvor mange skønne broderier hun senere har lavet er det en sjov ting.  Da hun sagde farvel gik man tilbage til forgemakket – ikke noget med at gå  baglæns – det var for 20 år siden :-D

Jeg havde SMS-et med Jakob og min svigerinde, så de kom, da jeg var færdig.  Den unge man havde nemlig atter pungen oppe ad lommen og havde inviteret os på La Glace bagefter – det er jo ikke hver dag at Moderen er i audiens :-D

dette

Min Dreambird er færdigstrikket, men pludselig fik jeg den idé, at det selvfølgelig skulle være min flotte Ballarina, der skulle luftes :-D

PS: Vejret var ikke just med os, så vi var pladrende våde og det var dejligt at komme indendørs og blive lidt tør :-D

4 kommentarer:

Lis sagde ...

Tillykke med den fine fortjenstmedalje. Det lyder som om du havde en god dag, trods ventetiden.

Kh. Lis

Mette G. sagde ...

Tillykke med medaljen. Lyder til at have været en dejlig dag.

Fríða sagde ...

nej, hvor lyder det spændende og dejligt! til lykke!
kh.fra Island
Frida

Lona sagde ...

Hold da op, sikken en oplevelse og så på La Glace bagefter!!