Besøgstæller

søndag, marts 01, 2009

Så strikkes der

Selvfølgelig skulle der straks strikkes i det lækre garn, så der blev vundet garn op og slået op til Dropsjakken og så langt nåede jeg indtil tirsdag morgen.

Heldigvis fik jeg også startet på sjalet, for tirsdag morgen sket der noget, som fik sat en stopper for den ivrige strikken.

Jeg blev nemlig påkørt - i et FODGÆNGERFELT !

På min cykeltur i skole skal jeg hver morgen dreje til venstre fra Hvidovrevej - ned ad Risbjergårds Allé. Normalt kører jeg frem for grønt - holder - og kører så videre mod venstre, når der er grønt den vej. Men denne morgen var der rødt da jeg kom frem til krydset. Så i stedet for at vente på grønt, stod jeg af cyklen og trak over i fodgængerfeltet den anden vej. En bilist, som kom fra Risbjerggårds Allé skulle dreje til højre. Han havde travt med at kigge til venstre - kørte bare frem og bongede lige ind i mig. Heldigvis skete der ikke det store med mig, men MIN NYE CYKEL :-( Den er kun en måned gammel og måtte tilbringe 3 dage hos cykelsmeden. Og jeg måtte en tur på skadestuen, for jeg havde slået min højre tommel. Heldigvis var der intet brækket, men for pokker, hvor gør den stadig ondt, så strik bliver det ikke meget til.

Tirsdag og onsdag kunne jeg slet ikke strikke og hvor er man dog handicappet med en øm højre tommel. Så finder man først ud af, hvor meget den bruges. De sidste par dage har jeg dog forsigtigt kunne strikke på sjalet på pinde 5. Drops-jakken strikkes på p 3½ og det kan jeg altså ikke. ØV - jeg var så ivrig efter at få strikket det nederste kedelige stykke af ryggen hurtigt, men det får altså vente.

Til alt held var det en meget chokeret og brødebetynget bilist, som straks stoppede op, så vi kunne udveksle adresser og da jeg kom hjem torsdag lå der en smuk buket og ventede på mig med et kort hvor der stod: "Håber du har det godt. Venlig hilsen Fjolset i forgængerfeltet"

Det varmede :-)

1 kommentar:

Fríða sagde ...

strikket ser superlækkert ud, men UHA! hvor var du heldig at der ikke skete dig noget mere alvorligt! god bedring.
kh.fra Island
Frida