Besøgstæller

søndag, marts 10, 2013

Hård men dejlig uge

I den forgangne uge har vi haft featureuge på skolen – Risby atter en gang.  Vi havde samme tema for 3 år siden og det med stor succes.  Hele skolen er forvandlet til en miniby med aller arter af funktioner.

Jeg befandt mig selvfølgelig på et kreativt værksted og hold da op hvor blev der produceret.  Jeg havde fået den geniale idé, at vi her – lige før påske – skulle lave påskepynt.

Jeg havde lavet nogle idéer med skabeloner – primært papirklip – men også et par syede ting, men det er sjovt at se, hvordan ungerne udfolder deres kreativitet og finder på mange sjove ting.

20130310_130000

20130310_125941

Den gode gamle skabelon med hønen med kyllingerne kom frem i lyset.  Jeg lavede et par stykker, da Jakob var lille.  En grøn til stuen og en blå til hans værelse.  De er begge gået til, men nu har jeg så fået lavet et par nye eksemplarer – den nederste i noget sjovt karton man kan købe hos CC-hobby

Det har været lidt af en opgave, at finde på idér til 37 børn fra  0. – 8.klasse, men de store var bare så søde til at hjælpe de små i gang. Der blev filtet og pyntet æg med bånd og perler.  Pompomer blev lavet til  kyllinger – nogle fandt på at bruge karteulden til reder – der blev klippet, klistret og syet - ja det er svært at fortælle om alt, der blev lavet og salget om lørdagen gik strygende.  Vi fik godt 1600kr i kassen og selv med materialeprisen er der et fint overskud.  Desværre fik jeg ikke, som ellers planlagt, taget nogle fotos.  2 lærere til 37 børn, som skal være kreative, kræver sin mand og ikke mindst ens hænder :-D

De penge der bliver tjent til en sådan uge kommer i skolens Basarkasse, som bruges til mange ting.  Bl.a. kan vores chef finde på, hvis det er rigtigt varmt i vejret, så at købe is til alle på skolen – ca. 700 børn og knap 100 voksne.  Har nogle forældre svært ved at klare udgifterne til en klasserejse bruges kassen også til det og til rigtigt mange andre gode ting.

Så selv om det har været en hård uge hvor jeg har læst 28 timer imod de sædvanlige 21, har det været en dejlig uge.

(Og lige et lille appendix her i disse for lærerne så hårde tider.  Mit normale timetal på 21 lektioner skyldes, at jeg har aldersreduktion plus et par timer mere i nedsat tid, som jeg selv betaler, så jeg er en af dem, som trækker gennemsnitstimetallet den “forkerte” vej)

Ingen kommentarer: