Besøgstæller

søndag, juli 22, 2007

Jo - jeg strikker da

Så er det vist på tide med lidt strikkeopdatering, så se lige her:

Et sjal til mig selv
strikket i 1 tråd kidmohair fra Lisette og 1 tråd kidmohair fra http://www.garn.dk/ . Der er perler langs kanten.

Og så sjælevarmeren fra Drops, som jeg tidligere har vist - strikket i 1 tråd Opal og 1 tråd Netto-mohair.

Endelig et bindesjal, som skal være endnu en gave - strikket efter en gammel opskrift. Garnet er Elsebeth Lavolds Silketweed.

Det var det sjal, jeg var startet på ved Jettes strik-in i maj.

Desuden har jeg strikket endnu en lille Opalhue. Alt garnet er taget fra lageret.

Lige nu hækler jeg en poncho til Ida i dobbelt Opalgarn og så er jeg igang med at strikke en sommertrøje af det billige Netto-bomuldsgarn, som jeg købte i vinter. Farve ? Rødt selvfølgelig.

Sjalerne batter jo ikke rigtigt noget i vægtregnskabet, så det er godt med et par "tunge" arbejder.

4 kommentarer:

Fríða sagde ...

du er flittig kan jeg se! sjov facon på det röde sjal, tror ikke jeg har set sådan et för. og det bindesjal er super-flot, kunne godt tænke mig det diagram til kanten.
kh.fra Island
Frida

MetteLys sagde ...

Hej Anne

Begge sjaler er superflotte, men jeg er helt vild med det grå bindesjal! Hvor har du opskriften fra?
kh fra Mette

annestuds sagde ...

Opskriften til bindesjalet har jeg fået af en veninde. Den stammer fra "Danske folkelige broderiers" mønstertjeneste.
Kærlig hilsen
Anne

Tine Willer sagde ...

Hej Anne
Jeg har forsøgt at få fat i den opskrift du nævner, men uden held. Er det muligt at få den af dig. Jeg bor i Sydhavnen og kunne evt. komme forbi hos dig i Hvidovre.
Jeg har blogget lidt selv, men nu er det længe siden. Du kan se min meget beskedne blog på http://willerblog.blogspot.com/
Hilsen
Tine Willer