Besøgstæller

fredag, maj 14, 2010

"Pandaen er landet"..

...stod der i den SMS, som min håbefulde pode sendte til mig, da jeg stod og ventede på ham i lufthavnen sidste fredag og hvor er jeg dog glad for det. Jakob havde med sit spanskhold været 5 dage i Malaga og jeg nåede da liiige, at få et sug i maven, da jeg fredag morgen så, at en ny askesky var på vej :-)
Heldigvis blev jeg hurtigt beroliget, da jeg så at der var østenvind. Ikke at det er så besværligt, at skulle hjem fra Malga, hvis flyvning var stoppet, men med tanke på, at den unge mand kun havde 8 skoledage tilbage, var det ikke lige det rette tidspunkt, at blive forsinket på.

Næste fredag er det sidste skoledag for den unge mand. 14 år siden er det, at han havde sin første - se bare hvor stolt og glad han ser ud på billedet. Det er mærkeligt at tænke på, at denne epoke snart er slut, men heldigvis er der jo stadig tilstrækkelig meget barn tilbage i ham, så moderen kan få lov til at lave lidt sjov, når han får hue på om 1½ måned.

Jakobs kærlighed til pandaer er før nævnt her og det er kendt på det halve gymnasium, at han har det bløde punkt. Så se lige her:
Denne opskrift har jeg haft i rigtigt mange år og det må da være den rette studentergave til den unge mand, så jeg er i fuld sving med at hækle den :-)

Det bliver nu ikke den eneste gave, men mere om det senere.
Til den store dag, skal moderen selvfølgelig pyntes behørigt.
De små pandaer har jeg købt på en strikkefestival. Jakob har fået én og til de to andre har jeg købt et par små kreolerringe, så jeg kan have dem i ørene, når jeg skal sætte huen på Jakobs hovede. Hvor jeg dog glæder mig. Den skik fandtes ikke, da jeg blev student. Mine forældre var slet ikke til stede - men hvor er det dog dejligt at vi forældre nu får lov til at deltage i festen lige fra starten og mon ikke de fleste straks kan se, hvis mor jeg er :-)))

5 kommentarer:

Lona sagde ...

Søde pandaer, dem alle!
Det bliver en stor dag når han får sin hue på, vi glæder os også til det bliver Teenageren's tur om 2 år.

Mette G. sagde ...

Det er en stor dag. Vi prøvede det for 2 år siden og skal prøve det igen i år. Ufatteligt som tiden er gået!

Fríða sagde ...

uha! som han er ved at være voksen, er det ikke bare uforståeligt så hurtigt tiden går? I får helt sikkert en vidunderlig dag, begge to, og jeg glæder mig til at höre mere om den.
kh.fra Island
Frida

Eva S sagde ...

Barnen blir stora alldeles för fort....Det ska bli skoj att höra mer om den stora dagen.

Hygge-Strik sagde ...

Ja hvor går det altså hurtig. Vores søn går i 3. klasse og vi nyder ham alt hvad vi kan :-)
Sjovt med din søns kærlighed for Pandaer.