Besøgstæller

torsdag, april 17, 2014

2.dag del 1

Jeg skulle lige konsultere min vejviser før jeg kunne skrive videre :-D  Min ellers så gode stedsans har været slået i fra i Rom, fordi jeg havde to gode vejvisere med.  Det irriterer mig faktisk lidt, så nu studerer jeg kortet grundigt.

Andendagen stod primært på Peterskirken.   Sekvfølgelig kom vi forbi Engelsborg (Castel Sant´Angelo) på vejen.

engelsborg

Her kan I også se mine to vejvisere og som det ses har Jakob shorts på – vi var nemlig utroligt heldige med vejret – næsten skyfri himmel og 20 grader og jeg havde heldigvis taget både sandaler og ærmeløse bluser med.  Først søndag aften fik vi lidt regn.

Jeg har set dette billede masser af gange, men hold op, hvor er Peterskirken stor, når man kommer indenfor.  Selv inde er det svært at bedømme højden, men når man ved, at Rundetårn vil kunne stå under baldakinen over højalteret, sættes tingene i relief.

DSC00416

Det var også specielt at se Pieta – ja i det hele taget alt det, jeg ellers kun kender fra billeder

Pieta

kuppel

Jeg tog masser af  billeder i Peterskirken, men I får kun et par enkelte:

thorvaldsen

Her er det Thorvaldsens gravmonument for pave Pius VII

Ingen kommentarer: