Besøgstæller

mandag, maj 01, 2006

Der strikkes

Nu er jeg kommet så langt på Swing coaten. Jeg mangler ca. 10cm af selve trøjen og så skal der jo også strikkes ærmer. Den er noget sen at strikke synes jeg, men jeg hænger ved. Dog måtte jeg lige lave mig et andet strikketøj sidste uge. Jeg skulle en tur til Mols med min 5.klasse og Swing Coaten er for stor at slæbe rundt på. Jakob skulle tilbringe ugen hos sin fætter i Søborg, mens jeg var ude at rejse. Om søndagen drog vi til Søborg med hans bagage og for at køre busturen, så han selv kunne finde i skole. Her fik jeg en genial idé. Fætter Jeppe har en lille dreng - August - på knap 3år. August bygger huler til at hygge sig i. Et sofahjørne, nogle puder og evt. en dyne er en god ting, så jeg fik den idé, at han skal have sit eget tæppe. Hjemme igen gik jeg i garnlageret og fandt 5 ngl. blålige Opaler, og se hvad det er blevet til på de 5 rejsedage. Det kan godt være at jeg trævler op igen og strikker på maskine. Der er nemlig kun godt en måned til August` fødselsdag, og noget andet er kommet på bedding. Jeg skulle jo ikke købe garn i Jylland. Meeeeen - man kan jo blive fristet. En ose-tur i Ebeltoft kan jo få en til at falde i vandet og jeg får jo lidt penge for turen - såååå!!!! Jeg har længe savlet over Kaunigarnet, men har ikke turdet købe det. Jeg har det jo ikke så godt med krads-uld. Men da jeg fik det i hånden var det ikke så slemt, så jeg kom liiige til at købe 3 bundter af det papegøje-farvede. Egentligt ville jeg bruge det til en Mermaid, men da det kradser lidt, tør jeg ikke binde an med en model med snævre ærmer. Næste tanke var at strikke, valke og så sy en trøje a la mine dejlige fleecer, men så kommer den sarte hals jo i vejen. Nu har jeg fundet ud af, at det ville være genialt til Kaleidioscop-jakken, som jeg har liggende som UFO. Det garn kan jeg jo bruge til noget andet. Nu får vi se, hvad det bliver til.

Ingen kommentarer: