Besøgstæller

fredag, januar 02, 2009

Hu-hej - hvor det går :-)

4 blogopdateringer på 2 dage og årets første projekt er færdigt.

En lille kjole til min grandniece Anna.

Fakta: Strikket efter denne opskrift - eller rettere en blanding af opskrift 4 og 5.

Garn: 230 g Felina fra lageret.

Den er rigelig stor, så det kan godt være, at den bliver gemt til fødselsdagsgave til september.

Felina har jeg en del af på lager. Det er købt før jeg opdagede Merino-uldens blødhed, så der er til en del børnestrik.

Egentligt ville jeg lave en magen til til Tilde, men 2 af samme slags - GAAAAB :-)

og heldigvis kom Sanne lige med et link forleden, som jeg ikke kunne stå for, så nu bliver det denne i stedet for. Opskriften er godt nok til tyndere garn, men så regnes der lidt og den bliver nu strikket efter str. 1 år i bredden, kommer det til at passe med str. 4 år.

Hvor jeg dog elsker at strikke børnetøj. Det går så dejligt hurtigt :-) Og den glæde det bliver modtaget med gør det jo ekstra sjovt. Rikke (min brors datter) sagde til mig juleaften, at den Opalsweater jeg lavede til Anna sidste år, er blevet brugt rigtigt meget :-) Fiskede hun efter en ny ? :-)

Heldigvis faldt jeg forleden over en genial opskrift til det formål. Jeg ryddede op i nogle Ingelisblade og faldt over en sweater-opskrift - strikket i forskellige garner blandet sammen på p. nr 7. Lige til alle resterne, så.....

Og så er der jo også lige ..... Jeg har forkælet mig selv og har købt Topstykke, Over- og Underslyngel fra Geilsk . Jeg er helt vild med de modeller og det ville være dejligt at kunne klæde sig i et flot strikket sæt til min runde fødselsdag i foråret. Desværre kan jeg nok ikke bruge garnet, men det kan jeg jo så sælge og bruge noget andet i stedet. Nu skulle det være.

Ja - ja - jeg kommer da ikke til at mangle idéer sådan lige med det samme.

1 kommentar:

Fríða sagde ...

dejlig kjole! og ja, Sanne´s nye karriere skal helt sikkert fölges nöje, og jeg skal også have nogle af hendes opskrifter.
kh.fra Island
Frida