Besøgstæller

mandag, juli 12, 2010

Drengestrik

marius

Lige nu står den på drengestrik.  Senere på sommeren skal vi en tur til Hjørring for at besøge min ene niece.  Trine har to drenge, som selvfølgelig skal begaves med et par sweatre.

Opskriften er fra Drops (59-2).  Jeg er klogeligt starte med den største :-).  Normalt ville det ikke være noget problem, at nå at strikke 2 sweatre str. 2 og 6år på 3 uger, men jeg er lidt spændt på, om jeg når det.  Vejret er jo ikke ligefrem til uldstrik, så det er stort set kun om aftenen der strikkes, men bullen er da næsten færdig.

Garnet er noget Jill fra Ingelise, som jeg har haft på lageret en del år.  Det er nemlig købt til en sweater til Finn.  25 nøgler har jeg, så der er videre planer.  Jeg har lidt dårlig samvittighed over, at det mest er grandniecerne jeg strikker til (pigestrik er nu sjovest :-)  ), så nu må det snart være Augusts og Ottos tur til noget grandfasterstrik – derfor har jeg lige købt denne her hos Knitpicks:

10421220

Opskriften går fra str. 2 – 10 år.

Der bliver nok kun garn nok til den ene af det råhvide Jill – meeen – jeg har da andet på lageret :-)

1 kommentar:

Fríða sagde ...

supersöde drengesweatre, som garanteret vil vække glæde. jeg kigger jo også lidt efter fine drengeopskrifter nu jeg har fået en lille mormorsdreng. og jeg må sige der findes meget færre fine af slagsen end dem til piger.
kh.fra Island
Frida