Besøgstæller

søndag, januar 15, 2012

Det driller

Flettesjalet, som er denne måneds UFO driller.

Pu-ha – selv for en garvet strikker som jeg, er det noget af en udfordring, at få flettet alle frynserne.  Jeg opdagede, da jeg nåede til slutningen, at der var en fejl et eller andet sted (der var en frynse for lidt), men jeg kunne ikke finde den.  Først en par pinde senere fandt jeg den manglende frynse.  Normalt retteer jeg en fejl, men med tanke på, at jeg godt kunne lave den samme fejl igen, lod jeg være.  Den kan sagtens pilles op og hæftes, uden at det bliver set.

Men endnu nogle pinde senere opdagede jeg dette

fletsjal

Et hul, som ikke kunne rettes Trist smiley

Om igen, så nu er hullet lukket, men den overskydende frynse er der stadig, for jeg skal omflette ca. halvdelen af fynserne, hvis det skulle rettes og det gider jeg altså ikke Smiley

1 kommentar:

Lis sagde ...

Det ser rigtig spændende ud.
Smukt flettemønster du har lavet.

Øv for den at sådan en lille fejl lige sniger sig ind. Du må finde en løsning.
Glæder mig til at se sjalet færdigt.

Kh. Lis