Besøgstæller

lørdag, august 18, 2007

Jeg er blevet nomineret (og opdatering)

af Frida det dejlige kvindemenneske. Jeg blev helt rørt, da jeg læste, hvad hun har skrevet om mig. Tusind tak Frida :-))))))

Og så er det vist på tide med lidt opdatering. Hvor tiden dog flyver af sted. Ferien er slut på mandag og jeg har da allerede været et par gange på skolen for at forbederede. Tænk hvor 7 uger bare kan flyve af sted, men jeg har da fået nået nogle af mine planlagte projekter.

Jeg kunne ikke lade være med at grine lidt i mandags. Søndag - sidst på eftermiddagen - kom vi hjem fra en dejlig uge i Allinge. Mandag blev jeg via mail og telefon kontaktet af 3 kolleger og tirsdag af chefen, så "Velkommen hjem Anne - nu er ferien ved at være slut!" :-)))))

Ugen før vi tog til Bornholm fik jeg endelig taget mig sammen til at få malet vindueskarme. Det var et projekt, jeg ville have lavet sidste år, men den varme sommer gjorde, at jeg ikke fik det gjort. Og i år regnede og regnede det i den første halvdel af ferien, så .... :-))))

Nej - jeg skulle virkelig tage mig selv i nakken. Vinduerne blev skiftet for snart 8 år siden - flotte hvidmalede Dannebrogsvinduer - men karmene var rå, og det har hele tiden været meningen, at de skulle males. Jeg vidste, at jeg ville blive irriteret på mig selv, hvis endnu en sommer gik uden at jeg fik det gjort, så nu SKULLE det være.

Og det er bare blevet så flot. Kors - hvor det pynter og lysner. Problemet er nu bare, at væggen står og skriger efter maling, men det bliver altså ikke i denne omgang. Væggene i stuen er beklædt med reoler - jeg har ca. 1100 bøger stående i stuen, så det er et større projekt :-)

Jakob startede på Rødovre Gymnasium i onsdags og er bare vildt begejstret. Hvor jeg dog glæder mig på hans vegne. Jeg mindes selv mine 3 gymnasieår, som de bedste i min skoletid :-))

Og med hensyn til strikkeriet, så er jeg gået i gang med HF´s Plissé i det blødeste lækre mørkeblå merinould. Jeg har strikket selv bullen til begge sider og er nu på vej ned ad det første ærme. Billeder kommer senere.

Jeg er også hoppet med på det hæklede bølgetæppe, men det bliver et indimellemprojekt, så der går nok måneder inden det er færdigt.

Desuden er jeg i gang med en lille Amigurumi-panda til Jakob. Jakob elsker Pandaer i alle afskygninger og selv om man er 17 år, er man ikke for stor til et lille tøjdyr. Det skøre "barn" :-)) Hver gang vi er i Ikea, må jeg hiiive ham væk fra tøjdyrsafdelingen, men det er altså også nogle lækre eksemplarer de har, og der er da røget både en rotte og en panda ned i indkøbskurven til ham :-)

1 kommentar:

Fríða sagde ...

der er da rigtig gang i den hos dig, som vanligt. men jeg vil nu gerne se nogle billeder af dine projekter, både strik og hus.
kh.fra Island
Frida