Besøgstæller

lørdag, august 18, 2007

Ny Ticker

Der er tilføjet en ny Tickertæller på min blog for ny SKAL det være. Jeg er træt af at se mig selv i spejlet med de for mange kilo, som i min alder sætter sig på buttelivet, så nu skal jeg altså have tabt de 10kg jeg vejer for meget. I går aftalte jeg med en kollega fra mit team, at vi starter på mandag, så nu får vi se, hvordan det kommer til at gå. Jeg har nemlig en anden stor beslutning forude. Det er jo ikke sundt at ryge, så.....

Jeg var så tåbelig, at begynde at ryge i en alder af 28år for at tabe mig. Og det gjorde jeg - 9 kg. Men havde jeg kendt mig selv lige så godt som nu, var jeg aldrig startet. Det kunne jeg sagtens styre og holde på et lavt plan - men nej - nu har jeg været storryger i 30 år og med en far, som døde af rygerlunger, kunne det jo måske være en god idé at stoppe.

Jeg kan faktisk godt styre det til en vis grænse. For 3 år siden skar jeg ned fra 25 til 20 om dagen og har holdt det siden, men jeg skal ned under 10. Det kan jeg også godt, men det vil være en evig kamp, for at holde det der, og så er det nok meget nemmere, at stoppe helt.

Min stemme har det nemlig ikke godt, og det irriterer mig grænseløst. Jeg er jo noget ved musikken og har tidligere haft en god sangstemme, men den er helt væk - næsten basagtig - og jeg elsker at synge. Jeg har en god veninde, som er talepædagog, som meget gerne vil hjælpe mig med stemmen, når jeg er stoppet med rygningen altså.

Men - jeg VIL IKKE tage på, så begynder mine knæ at skabe sig, så derfor er målet først at tabe 10 kg og så stoppe med rygningen. Jeg har sat en dato, men den holder jeg for mig selv :-))))

4 kommentarer:

Pia sagde ...

Kære Anne,
Flot beslutning, ja forøvrigt begge beslutninger og jeg er helt sikker på, at du nok skal gøre det.
Som jeg altid prøver at sige til mine unger: "Uanset om du siger, at du kan eller at du ikke kan, har du ret" - Det er et Henry Ford-citat, forøvrigt :-)
Knus og god vind med kiloerne (gisp, hedder det sådan i flertal eller er det kiloene?)
PiaT

Fríða sagde ...

puha, noget af en udfordring du der har foran dig, Anne! men jeg er sikker på klarer den med bravör lige som alt andet. held og lykke med det hele, og forresten skulle jeg vil også begynde at tænke på noget lignende.
knus
Frida

Kludemutter sagde ...

Held og lykke med din beslutning om kampen mod vægten.
Jeg tror at når man skal holde op med at ryge, skal det være endten eller. Da jeg holdte fortalte jeg det heller ikke til nogen og det gik faktisk lang tid inden der var nogen der rigtigt lagde mærke til det. (sagde noget) Pøj-Pøj med det hele.

Anonym sagde ...

Kære Anne
Go' for it. Min erfaring er at vægttabet skulle nok ha' været kommet i første række. Men det gjorde det ikke, så da jeg stoppede med at ryge, røg der lige 10-12 kg på sidebenene, som jeg nu kæmper med efter 2 år som røgfri.
Men jeg er glad for at være røgfri idag, og de ekstra kg. skal jeg nok også komme af med når tiden er inde til det. Det er jo éns indre stemme der bestemmer hvornår det skal være.
Kærligst Lise