Besøgstæller

onsdag, april 04, 2012

Perler på snor

Et sjal hæklet i kærlighedsknuder og med små hjerteperler, må lige være sagen for en kommende brud.  Nu skal det bare vaskes og spændes op.

f1

f2

Fakta:

Opskrift:  Drops nr. 95-20

Garn: Kid-mohair fra Stof 2000

Forbrug 60g

Hullerne i perlerne er ikke store nok til, at jeg kan stikke en hæklenål igennem, derfor gør jeg sådan her:

1

Jeg tager en synål, som kan gå igennem perken.  På den tråder jeg en lille løkke, som garnet så stikkes igennem.  Nu kan jeg trække perlerne på garnet  - sådan her

2

Nu er garnet klart til videre hækling

3

PS: Det er smart at vente så længe som muligt, før perlerne “sættes” på garnet, for det er pokkers besværligt hele tiden, at skubbe dem ned ad garnet Trist smiley

PPS: Det viste sig, at der var hjeteperler nok, så jeg skippede de runde.

Ingen kommentarer: