Besøgstæller

tirsdag, januar 05, 2021

Musik

 En ting, som fylder en del i Jakobs og mit liv, er musikken.

Jeg har spillet klaver, siden jeg var 10 år og flere instrumenter er kommet til efterhånden - guitar, blokfløjte og harmonika.  Da jeg blev 50 ønskede jeg mig en harmonika - nærmest for sjov - jeg havde jo ikke regnet med at jeg fik den.
Men sørme om ikke nogle af mine gode venner troppede op med en 😀
Min ældste venindens mand havde to og istedet for at købe mig en gave, donerede de pengene til noget velgørenhed og gav mig så harmonikaen 😀
Jeg ville gerne lære, at spille ordentligt på den, så jeg tog undervisning i nogle år.  Desværre har jeg ikke rigtigt fulgt op på det de senere år, men hvor ville jeg dog gerne.
Det har været vigtigt for mig, at bringe glæden til musikken videre til Jakob, så han begyndte at spille saxofon, da han var 12 og siden er klaveret kommet til.  Hvor han har savnet det de par år, der gik med legatrejsen og indtil han havde fået sig sin lejlighed i Düsseldorf.  

Men Jakob har også givet mig nogle skønne musikoplevelser - han har nemlig introduceret mig til en speciel form for musik.  Det er nemlig sådan, at nogle japanske komponister, har lavet den skønneste symphoniske musik til div. Playstationspil og til det man kalder Anime - japanske tegnefilm .  Mange af de sidste er af den japanske kunstner Haio Miyazaki, som man kalder Japans Walt Disney 😀

Selvfølgeiig ville jeg det - jeg er jo med på den væste og Jakob er bare så glad for, at hans "gamle" mor er med på den 😀
Og hvilken oplevelse, som blev til flere. 2 gange i Århus, 1 gang i DR´s koncerthus og i gave da jeg blev 70, til en koncert i London.
Jeg har endnu en tilgode.  I julegave i 19 fik jeg en billet til en koncert i Stockholm i august 20.  Men endnu en gang spændte coronaen ben, men heldigvis blev den ikke aflyst, men flyttet til august i år, så forhåbentlig kommer i afsted.
Hvis I har lyst til at høre denne skønne musik, kan den opleves her:https://www.youtube.com/watch?v=Gpr_ISfWFsk&t=3650s&ab_channel=RalphPootawn

Koncerten er en 25 års julbilæumskoncert for samarbejdet mellem Haio Miyazaki og Joe Hisaishi, som laver musikken til filmene.  Denne fandt sted i Tokyo i 08.

Jeg elsker denne musik og har hørt den adskillige gange 😀

Ingen kommentarer: