Besøgstæller

mandag, december 24, 2007

Vores stakkels lille pipfugl

Det kan nok være, at den fik sig en forskrækkelse det lille kræ.

I mit ene vindue har jeg 3 høje spinkle messinglysestager til fyrfadslys, og Busser elsker at sidde der. Lysestagerne er i forskellig højde, så den kan sidde på én og snakke med den fugl, som spejler sig i en anden.

Når jeg sidder ved putteren er vinduet til højre for mig, og jeg kan lige registrere evt. bevægelser ved vinduet. Pludselig var der en voldsom bevægelse, som fik mig til at dreje hovedet, og jeg nåede at se en kæmpe fugl slå ned ved vinduet, hvor Busser sad. Det kan nok være, at der var en lille pipfugl, som fik travlt med at komme ind i sit bur. Jeg tror det var en Spurvehøg der ville have sig en lille bid - men der blev den sgu snydt :-) Desværre har det ikke forskrækket Busser så meget, at den holder sig væk derfra. Den vælter nemlig mine lysestager, og jeg har været nødt til at tape vindueshængslet op, at den ikke kan sidde og hive i det hele tiden. Det giver en højst irriternede monoton lyd, når den laver det nummer.

Ja - vi har megen glæde af det lille kræ :-)

Ingen kommentarer: