Besøgstæller

mandag, august 04, 2008

Sikke dog et vejr..

det er i dag. Her er mørkt, der er skruet ekstra op for fjernsynet (Go´morgen Danmark), fordi regnen trommer kraftig på havestuetaget. Lige før opdagede jeg, at der er pladder vådt på gulvet i vindfanget. Finn lavede et nyt tag over vindfanget for en del år siden, men han fik ikke lavet inddækning, så når regnen rigtigt pisker, slår den ind under taget. Nå - men det kan min tømrer ordne, når han alligevel snart skal i gang med den store tur.

Jeg skal nemlig have nyt tag, og hvor jeg dog glæder mig.

Da vi købte huset for snart 19 år siden, var vi godt klar over, at der skulle gøres en del. Det meste er ordnet, men taget !!!

Det er totalt uisoleret, så det skal laves og ved orkanen i 99 røg der 4 tagsten. De 2 så langt nede, at Finn godt kunne lægge dem op på plads, men de 2 andre var helt oppe ved tagryggen, så der har været hul lige siden. Held i uheld er, at understrygningen ikke har det for godt, så der er god udluftning der oppe, og det har ikke givet de store problemer med hullet.

Det store problem har nemlig været, at vi/jeg ikke har råd til at lægge et nyt tegltag, så det har været en lang proces, at overgive sig til noget andet og billigere. Men her i foråret kom Jens ("min" tømrer) med en ide, som jeg i første omgang stejlede over for. Han vil lægge tagpap på. TAGPAP !!! Var min reaktion, men efter Googling har jeg fundet ud af, at det faktisk kan blive rigtigt flot. Tagpap med trekantprofiler og zink-inddækninger. Pengene er næsten i hus, så nu venter jeg bare på, at Jens får tid.

Hvor jeg dog glæder mig, for så kan jeg endelig få ryddet ordentligt op i kælderen. Der er masser af opbevaringsplads i skunkene, men vi har ikke kunnet bruge dem på grund af den manglende isolering, og jeg har jo en del ting i gemmerne, som Jakob skal have med sig, når han flytter hjemmefra - bøger, køkkengrej m.m.m. fra Finn. Når taget er lavet, kan det komme på loftet og så bliver der jo endnu mere plads til garn i kælderen :-) Nej - spøg til side. Så kan jeg endelig få ryddet ordentligt op i garnlageret, så mon ikke der kommer noget til salg her på bloggen.

Dagen i dag skal bruges til kommodesamling og en mindre oprydning i tøjlageret.

Jakob og jeg var i Ikea i lørdags efter en ny stor kommode og en madras til mig, og så nogle reoler til Jakobs værelse. Tingene ankom i går. Madrassen fik jeg moslet på plads, men kommodesamlingen gemte jeg til i dag efter at have set vejrudsigten, så resten af søndagen blev brugt i haven i det dejlige vejr :-)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Kære Anne,
Ja de tage, de kan ruske, rive og nage i os...og give svære tanker om økonomi. Jeg blev så glad, da jeg så, at du har fundet en løsning. Jeg tror bestemt, at du bliver glad for at have den bekymring mindre.
Knus, Birthe C