Besøgstæller

søndag, juli 08, 2012

Det røde islæt

har også sneget sig ind i min bolig Smiley

Det er faktisk ikke ret mange år siden, at den foretrukne boligfarve var grøn, men lige så stille og rolig har det røde sneget sig ind – og sjovt nok er rødt og grønt jo komplementærfarver.

Det startede med en sofa.  Jakob var som sædvanlig med i Ikea og han bestemte, at farven skulle være råhvid.  Nærmest for sjov købte jeg et ekstra betræk i rødt – som så kunne bruges, når det hvide skulle vaskes.  Behøver jeg at sige, at Jakob absolut ikke var begejstret – men, men – hvad sker der så, når den unge mand spilder spaghettisovs på det hvide betræk  Smiley med åben mund

Det næste var den lille røde Coocoon vase (på den store reol) og så gik det bare derudad. 

Her er mit røde vindue

vindue

Den store Coocoonvase fik jeg til min 60 års fødselsdag ligesom skålen på reolen.  Det er faktisk kun den lille fugl, lysestagerne og lamperne jeg selv har købt.  Fuglen købte jeg på Kongens Nytorv sidste sommer, da jeg var på bytur med min svigerinde.  Hun er ikke ueffen – den kære Lone – katten, som er fra samme kunsner fik jeg af hende i julegave Smiley

Jeg har det med at gemme diverse bøtter, æsker m.m.m.  Det kunne jo være, at jeg kunne bruge dem til f.eks. decoupage, som jeg rigtigt gerne vil i gang med.

Til mine korte strikkepinde har jeg lavet denne her:

PICT0007 PICT0008 PICT0009 PICT0006

Billederne har jeg fundet på nettet.  Den er først beklædt med selvklæbende rødt plastik, så er billederne limet på og til sidst en gang selvklæbende klar plastik.

Til garnresterne denne her

PICT0010

Det samme princip men med dekorationstape som pynt. (bøtten er fra de dersens lækre chokoladevaffelpinde – MUMS

Og så bemærk da lige strikketøjet – næsten 3 nøgler har jeg strikket op og det er lige nu, det gælder om at være standhaftig.  Det sjove er strikket og lige nu tager jeg ud og ud og ud til jeg når æremgabet,  men sjovt nok er det ikke helt så slemt, som det plejer at være.  Det hjælper en del at forstykkerne strikkes i retstrik Smiley

Ingen kommentarer: