Besøgstæller

mandag, juli 30, 2012

Endnu en tur

ud i det danske sommerland.  Nogle dejlige dage blev tilbragt hos min bror og svigerinde i deres sommerhus i Hornbæk og lige præcis i de dage, hvor det endeligt blev skønt sommervejr.

Med velberådet hu tog jeg Nanook med – og se så hvor langt jeg er kommet

20120730_130731

Jow jow – jeg fik skam strikket alt det kedelige – nemlig kroppen fra kraven og ned og så lige det ene ærme Smiley

Min bror og svigerinde har en gæstebog i sommerhuset, så jeg brugte lige lejligheden til at tage billeder af nogle af Jakobs tegninger i den.

20120726_104014

Er den ikke skæg – Jakob og jeg i de røde bluser og Finn med sit store skæg med hunden foran sig Smiley  Desværre fik jeg ikke lige fat i årstallet.

Men denne her er vist nok fra 99

20120726_104234

Vi var nemlig deroppe i starten af oktober.  Det var meget varmt vejr og Jakob var i vandet d.4.okt.

Vi var også en tur på Kronborg – det var rigtigt lang tid siden, at vi sidst har været der. 

En lille sjov ting er, at der er usikkerhed om hvornår Kronborg præcis blev inviet – 1584 eller 1585.  Der hvor vi boede før var de sidste seks cifre i vores telefonnummer 441584.  Finn brugte mnemoteknik og kaldte det Cæcars dødsår – Kronborgs indvielse Smiley

Min kære gemal var super dygtig til historie og var en gudsbenådet historielærer.  Han havde klæbehjerne og kunne bl.a. hele kongerækken.  Jakob og jeg var enige i, at når Finn havde sagt det, så var det i 1584,at Kronborg blev indviet, så glad blev jeg, da jeg så dette over en indgang

20120726_164635

Bagefter gik vi over til det nye Kuturcenter og kiggede bl.a. på den mandlige havfrue

20120726_171813

Der har været megen polimik om ham, men vi var enige i, at han er ret flot.

Ingen kommentarer: