Besøgstæller

søndag, februar 05, 2012

Februars UFO

Jeg mangler varme trøjer.  Min røde Bamsefleece  fra Marine Bleu, som er så dejlig varm, hænger på mig hele tiden, så jeg vil gerne have lidt at veksle med.

Det er ikke fordi jeg ikke får strikket trøjer – faktisk hele 3 sidste år (billeder kommer senere), men de kradser, så nu har vedtaget med mig selv, at jeg kun strikker i merinould.  Det er for surt med sådanne store arbejder, som ikke kan bruges af mig.

Denne er strikket i dobbelt Arwetta på p 4.

Derfor skal denne blevet min næste UFO:

340_1_

Det er vel efterhånden er par år siden jeg strikkede den, men kanterne drillede og så ….

På skolen er der meget skiftende temperaturer.  Derfor kan jeg bedst lide, at have lynlås i mine trøjer, så de hurtigt kan tages af og på.  Men jeg fik lavet kanten for stor, så den flanede.

Desuden var ærmerne for korte, så de skulle strikkes længere og det ene havde jeg da fået lavet.’

Jeg elsker kraver, så jeg har strikket den med lige forkant og en dejlig varm dobbelt krave.

Desværre er det svært at fotografere de røde farver, så forstørrelsen er meget uskarp.

serape1

Nu har jeg fået strikket den ene nye kant og den anden er på vej

Serape

Trøjen er strikket på rundpind, så jeg har syet og klippet op.  Det gør jeg ved enhver lejlighed, hvis jeg kan komme til det Smiley

Ingen kommentarer: