Besøgstæller

lørdag, juli 06, 2013

Ferie end´lig ferie

For første gang i mange år, har jeg ikke nogle rejseplaner i ferien og det passer mig egentligt fint.  Der er masser i både hus og have, som trænger til en ordentlig omgang og jeg satser på at få lavet bare lidt hver dag.

Haven gror som skidt, så der er en del, som skal klippes kraftigt ned.  Sjovt nok kan jeg meget bedre lide det end smånusseriet, så fine staudebede har jeg ingen af.  Sommerblomster og krydderurter har jeg i krukker, så de kræver ikke megen pasning.  Det eneste jeg nusser med, er min flotte klatrerose og så har jeg købt en Klatrehortensia, som skal pryde læhegnet på terrassen. Drivhuset,  har jeg megen glæde af – lige nu kan vi høste agurker hver dag.  Når jeg nu er hjemme hver dag, kan vi håbe på, at agurkerne ikke går i stå.  Når vi har været væk nogle dage har de det med at få spind og så går planten ud.  Klatrerosen kan blive nippet hver dag, så den bliver ved med at blomstre :-D

I mit gamle hus er alle døre malede, så der er en del træværk, som trænger til en omgang og så er der jo også syltningen :-D

Jeg har lavet Hyldeblomstdrik og som noget nyt også marmelade af kvaset.  Hold op, hvor smager det godt. Hindbærerne er ved at modnes, så nu skal der plukkes.  Jeg fryser det ned i første omgang og når jeg har nok, bliver der lavet marmelade.  Jordbær har jeg desværre ikke mange af, men lige nu, hvor de er billige, køber jeg lidt hver dag.  Vi spiser det vi kan og resten ryger i fryserne, så jeg kan lave yndlingsmarmeladen til Jakob :-D

Både fryseren og køleskabet har fået en tiltrængt omgang og bagt bliver der også.

Forleden lagde Jakob hus til en “Starwarsmarathon” for fire studiekammerater, så de unge mennesker var meget glade for mine nybagte boller :-D

1 kommentar:

Karina Bunkenborg sagde ...

Nøj hvor lyder det hyggeligt med pusleri i haven, syltning, bagning og alt det andet du nævner. Lige i min ånd. Jeg har også lavet hyldeblomstdrik og det smager himmelsk. Rigtig god dag!