Besøgstæller

lørdag, juli 06, 2013

Hvor jeg dog forsømmer bloggen

Det er ikke fordi jeg ikke får strikket m.m., men jeg bliver hele tiden fristet til nye projekter, så jeg får ikke ret meget gjort færdigt.

Dog fik jeg fødselsdagsgaver klar til Augusts 10 års fødselsdag (ham med pingvinerne) og selvfølgelig noget med pingviner.

Jeg hæklede en pingvin til ham girlpeng

Penguin Pal Pillow

Desværre har jeg ikke fået taget billede af den jeg lavede (i sort/hvid) men det kommer der senere.  Blev han glad – YES

Desuden faldt jeg over det perfekte stof til den unge mand, da jeg en dag ledte efter noget mønstret bomuldsstof til skolen

30_0638_1360

Straks ind i stof2000 og så blev der syet et par sommershorts til den unge mand.

Det er ikke så tit jeg får syet, men jeg har en rigtig god uddannelse fra Lærerhøjskolen hvor jeg bla. havde tilskæring, skindsyning, og en del syteknik - jeg skal en dag vise et billede af den skindjakke jeg syede, hvor jeg selv lavede hele processen – altså selv lavede mønsteret og så videre :-D  Når man først har lært at lave et vendesyet  foer

Da Jakob var lille syede jeg alt overtøj til ham – en heldragt og en todelt hver vinter.  Jeg har også syet vinterjakker til både Finn og mig selv.  Set i bakspejlet kan jeg se, at jeg stoppede da Finn blev syg og jeg er aldrig rigtigt kommet i gang igen, men jeg får da syet en del på skolen.  I øvrigt – når jeg endelig syer – gør jeg det ofte på skolen – i hvertfald klipperiet.  Der har jeg jo nogle dejlige store klippeborde.  I mine gemmer har jeg nogle lækre silkeskjorter, som jeg igen har fået frem i lyset – den ene i crepe de shine.  Stoffet kunne vi købe billigt gennem DLH.

2 kommentarer:

Lona sagde ...

Fantastisk pingvin - min datter er vild med pingviner sssåååå... {;o)

Karina Bunkenborg sagde ...

Ej hvor er du bare go´. Tænk at være så dygtig at sy alt jeres overtøj!!! Respekt siger jeg bare! Mht. bloggen så er det jo ikke nemt både at strikke/hækle/sy osv. og så også få tid til at lægge det hele på bloggen. Der er nok at gøre for en husmor!